MAGDA;MAGDA

Od wczoraj wieczora nie opuszcza mnie najlepszy nastrój.
Byłam tak zmęczona,że nie sądziłam, że dotrwam
do dwudziestej pierwszej. 
Stało się inaczej. Ze sklejonymi powiekami słuchałam i co jakiś czas wybuchałam niepohamowanym śmiechem.
Serial "Magda,Magda" oglądam od trzech lat na RTL. 
Magda,do domu pani Woltraut ,trafiła tuż po jej wypadku.
Starsza kobieta w wyniku niefortunnego stąpnięcia złamała nogę w trzech miejscach.
Córka z zięciem i dwójką wnuków nie potrafią jej pomóc w codziennych czynnościach...
I wtedy do akcji wkracza Polska diablica z dużym biustem i szpilkami na każdą okazję...
👺👹😈


Zasadniczo bawi mnie spostrzegawczość niemieckiego reżysera i jego otwartość na bądź co bądź śmiech nie tylko z polskich przywar, ale i niemieckich przyzwyczajeń i braków.


Serial dowodzi, że wbrew przyjętemu stereotypów, Niemiec potrafi się śmiać również z siebie...

We wczorajszym odcinku
do Magdy w odwiedziny przyjechała jej siostra Agnieszka. 



Osiemnastolatka postanawia zabawić się na dyskotece...

Dzieciak się bawi , a w domu nikt nie śpi... Woltraut przewraca się na zdrowy bok i podsłuchuje rozmowę Magdy z jej polską babcią, którą skrzętnie wstukuje w aplikacje Google Translation całą rozmowę,aby być na bieżąco. 
Pod koniec nie wytrzymuje.  Przerywa dziewczynie  i zabiera jej telefon.
Po krótkim zdaniu mającym uspokoić kobietę zza wschodniej granicy, Woltraut robi pauze. 
Spogląda w swoją ściągę, po czym wykrzykuje płynnie po polsku:

-Oddajcie nam wreszcie Szczecin!!-

I co robaczki można się z siebie śmiać???
Można,  można...
Nawet trzeba😆😅😂😀




Komentarze

  1. ehehe :D Niezłe! Uwielbiam seriale komediowe!
    Pozdrawiam Cię wieczornie śpiącym okiem :)) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziubasowa poszukaj na YouTube załączniku rosyjskiego lektora
      Nauka jest eifach😆😅

      Usuń
    2. Strach ma wielkie oczy😆
      Jak ,no wiesz, przy zatwardzeniu

      Usuń
    3. Face you fear jak mawiają ;)

      Usuń
  2. Mmmm...mówisz, że Niemcy też mają poczucie humoru? Tego nie wiem...ale muszę im przyznać, że jeśli chodzi o muzykę elektroniczną, to są prima sort!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemcy w gruncie rzeczy noszą się z wysoka
      Pokutuje tutaj stereotyp biednego Polaka w podkolanówkach i sandałkach
      Lubią sobie robić bekę z Polaków
      W tym srialu pokazane są i nasze polskie często groteskowe zachowania...
      Tutaj wygrała histotą
      Szczecin jest nasz😆😅😄

      Usuń
  3. Kiedyś bym się z Tobą nie zgodził, ale po obejrzeniu filmików Martiny Hill już nie mogę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A lehrera czekam u nas w Polsce mądry i zabawny
      Za tytuł dziękuję
      Na YouTube muszę wyszukać

      Usuń
  4. kawały jednej nacji potrafią być dla innej kompletnie niezrozumiałe, ale czasem zdarzają się porozumienia ponadnarodowe... na przykład taki kawał francuski:
    /pytanie w polskim tłumaczeniu/:
    - Jak się nazywa Arab bez rąk?
    /odpowiedź w oryginalnej wersji/:
    - Antivol.
    nie ma polskiego odpowiednika, ale gdy się wyjaśni, że jest to francuskie określenie wszelkich zabezpieczeń antywłamaniowych, antykradzieżowych sprawa staje się zrozumiała...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pkanalia
      Rozwaliłeś mnie na łopatki..
      Niemcy nie są skłonni do śmiechu z samych siebie, zresztą w tej kwestii my Polacy mamy też na tym punkcie sporego pierdolca.
      Może z tego powodu tak mnie ten serial niemiecki zaskoczył, bo w zeszłym tygodniu pokazali prawdę o sytuacji panującej w niemieckiej rodzinie.
      Tu wszyscy się kochają, ale nie bardzo potrafią się sobą opiekować.
      Nie wynika to bynajmniej z braku czasu a raczej z priorytetów
      Bohaterka
      Woltraut leży w łóżku ze złamaną nogą.
      W domu wszyscy niby są , ale przecież Magda ma kontrakt
      Woltraut wzywa notariusza i ich wydziedzicza zapisując wszystko Polce...
      Jest zamieszanie😆😅

      Usuń
  5. jesteś strasznie zawzięta. może nawet zatwardziała... trzy lata oglądasz? zgroza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oko , z przerwami, bo bywam też w Polsce. ..
      Szczecin jest nasz😆😅😄😃rozbawił mnie do rozpuku...

      Usuń
  6. W życiu nie słyszałam o tym serialu! A brzmi całkiem fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i będzie nam dane obejrzeć w polskiej telewizji
      i pośmiać si z tego jak nas widzą na zachodzie

      Usuń
  7. Prze zabawny ten serial . Jak coś wciągnie to już człowiek każdy sezon i odcienk zobaczy ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto czasami przejrzeć się w krzywym zwierciadle

      Usuń
  8. :) a ja myślałam że tyle lat to nasze rodzime tv serwują w formie Klanu czy innej gangreny. Lubię seriale komediowe. Może kiedyś doczekam polskiego lektora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak nie lubisz M jak miłość
      Na wspólnej
      Ja się przy tym rewelacyjnie odmóżdżam

      Usuń
    2. M jak miłość nieraz zahaczam okiem ale Na wspólnej nigdy nie widziałam :)

      Usuń
  9. Jaga toż rysa na honorze😆😅😄😃😂😁😀TVN 20
    A Śmierć w Wenecji😆😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie namówisz mnie do śledzenia kolejnej ganagreny. Mam już na tapecie LUCYFERa - ostatni już sezon, Jej szerokość Afrodyta, i Skandal . Oglądam na zmianę w zależności od nastroju

      Usuń
    2. A LUCYFERA
      to na czym oglądasz????

      Usuń
  10. Co ty tak z tym Szczecinem? Masz do niego jakiś sentyment?

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ja. To Niemcy😆😅😄
    Tym razem
    Ale cieszę się Olitario ,że czytasz tak dokładnie...
    Gdybyś widziała tę osiemdziesięciolatkę połamaną, że smartfonem
    w lewej telefonem w prawej i ta perfekcyjna polska wymowa- SZCZECIN JEST NASZ!!-
    😂😁😀😃😅

    OdpowiedzUsuń
  12. No fakt, scena mnie rozbawiła. Ale w swojej książce też wspominasz Szczecin, dlatego pytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olitario a Ty zdaje się gdzieś z tych okolic... Przepraszam, nie jestem tak bystrym
      czytelnikiem, jak Ty i jest mi teraz bardzo wstyd😶😶😶

      Usuń
  13. Wstyd się przyznać, ale ja w ogóle nie oglądam telewizji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlaczego
    sądzisz że to wstyd?
    Każdy ma prawo do własnych pasji i wtedy na telewizję nie zostaje zbyt wiele czasu
    Oglądam ten niemiecki serial bo pomaga przy przyswajaniu zwrotów niemieckich, których nie znajdę w słowniku
    Ponadto aby poznać naród warto przypatrzeć się co z jego poczuciem humoru...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

BOŻE CIAŁO

IDEALNIE NIEIDEALNA, CAŁA JA TADAM🙈

ŚLEPY ARCHEOLOG