ODMIENIEC Z TEL AWIWU

Prócz namiętnego palenia garów😆😆dzisiaj drugi w tym tygodniu wylądował w koszu,
jaram się  czytaniem.
Straż mnie ostrzegała, że z tą podnietą źartów nie ma😆😆 to zwolniłam i kartkuję na dwójeczce , 

Autorka tej historii gojka, to zagorzała ateistka, w dodatku ciekawa świata, zboczona podglądaczka innych kultur, pozostająca w związku z chłopakiem wyznania islamskiego, ale tylko do połowy tej książki.
Zostaje zatrudniona w domu bogatych konserwatywnych Żydów.
Już sam ten fakt zakrawa na parodie :
Ateistka sypiająć z islamistą,
trafia do zamkniętego domu konserwatywnych Żydów!!!!
Dzieciaki , którym pomaga w odniesieniu sukcesów w szkole,  robią zakłady, kiedy nastąpi ten magiczny moment, gdy młoda studentka zostanie wykopana z ich domu i z hukiem wyląduje obok swojego Irańczyka.


Wasze są ulice,  a nasze kamienice!!!


Dokładnie macie rację-kochać Żydów za tę nadętość i bufonadę???
No litości!!!


Niby skąd Żydzi mają tyle pieniędzy,
i stanowisk???
Naród bez przynależności, za to z potęgą tradycji i majątku.

Przeczytałam tą świetnie opowiedzianą historię , to Wam powiem:
 W jedności siła. 

Może zacznę od początku, bo wyszło mi widzę już trafne zakończenie😆 

Holenderska studentka,
przemyca nowoczesne metod nauczania do żydowskiego domu z tradycjami, który zamknięty na świat zewnętrzny rządzi się wyłącznie własnymi prawami- prawami żydowskiego domu.

Kobieta ma szansę zaobserwować, wszystkie obyczaje rodziny,

dotyczące czystości , koszernego jedzenia i mądrości zgromadzonej w Torze. 
Przenika w ten świat ze swoimi nowatorskimi metodami edukacji. 
W gruncie rzeczy nie mialam pojęcia, iż żydowskie dziewczynki uczą się jeździć na rowerze w miejscach zamkniętych dla obcych, aby pomocna ręka obcego nie przyczyniła się do nieczystości młodej kobiety. Za to nauka jazdy samochodem to już istny cyrk. Wyobrażacie sobie tę czystość żydowską i napalonego instruktora????
Tatuś dobiera nauczyciela, który zostaje fachowo poinstruowany o zasadach dziewictwa i o żadnym ślinotoku z jego strony nie może być mowy...

Urzekła mnie w tej książce miłość do tradycji, duma z przynależności i hołd oddawany mądości.
Ludzie którzy przeżyli Holocaust nigdy tam myślą nie wracają. 
Żyją codziennością.
Babcia dzieci,
w pewnym momencie pięknie powiedziała, że faszyści spalili ciała,ale mądrość nie poddaje się piecom, ona jest niezniszczalna.

W mojej skromnej opinii, pisarka w książce przemyciłam wielką mądrość. Naród przetrwa póki żyje jego kultura,tradycja i mądrość.
Żydzi to naród inwestujących wszystkie pieniądze w wykształcenie swoich dzieci,bo wiedza jest tym,
na czym zbija się majątek.
Czytając odczuwałam wstyd.
Polska ma określone granice,jest piękna mamy tradycje sięgające tysiącleci, jesteśmy waleczni,odpowiedzialni i mądrzy brakuje nam szacunku do siebie i przodków.
Potęga tkwi w umiłowaniu mądrości. ..

Komentarze

  1. Muszę sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gwarantuje ☺że wciągnie Cię ta historia
    Zaglądasz do świata do którego goj nie ma dostępu i doznajesz naprzemiennie uczucia zażenowania i zachwytu aby na ostatnich stronach stwierdzić,iż wszystko ma swój cel....

    OdpowiedzUsuń
  3. Już mnie zachęciłaś, jak trafie, to przeczytam, lubię takie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jotka jestem nadal wzruszona głęboką mądrością, którą odnalazłam na kartkach tej historii.
    Przedziwne jak wiele można ochronić żyjąc według zasad
    nawet tych z gruntu niepojętych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci więc Królową lodów z Orchard Street, nie zawiedziesz się!

      Usuń
    2. Po powrocie z pewnością do niej zajrzę
      Obecnie czytam świetną książkę podobno z przeznaczeniem dla młodzieży
      MIASTO ŚWIĘTYCH I ZŁODZIEI
      NATALES
      ANDERSON
      Spokojnie może uchodzie za powieść kryminalną
      Za KRÓLOWĄ LODÓW jestem bardzo wdzięczna
      Zajrze z pewnością ❤

      Usuń
  5. Mam te ksiazke dodana do schowka na merlinie na nastepne zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesująca historia dobrze napisana

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

BOŻE CIAŁO

IDEALNIE NIEIDEALNA, CAŁA JA TADAM🙈

ŚLEPY ARCHEOLOG