ROZMOWY KONTROLOWANE ....



- To ... Jak ???- Czułam się naprawdę rozczarowana...
- Tyle lat upłynęło, a ty nadal nie wiesz, dlaczego Hitler Żydów, tak bez skrupułów do Ameryki pogonił?
- Żydzi to problem- Odrzekł mój niemiecki znajomy. 
- Uciekali na statkach. Ci co nie załapali się na rejs, zostali przegonieni do obozów, 
a tam zaproszeni do gazu. - 
Nie sposób się nie zgodzić. Erich Maria Remarque - pamiętam wszystkie jego książki, chyba wszystkie, bo wpadła mi nawet w ręce jedna nie ukończona. 
Pięć lat temu miałam dziwną fazę na tego pisarza, cudownego podawacza historii...
Rudi, Niemiec z samego Berlina, zdawał się nie pojmować kierunku mojego myślenia.... 
Zresztą nie miałam mu tego za złe. To byłby już grzech. Żyję tak długo na tym świecie, że zdążyłam się przyzwyczaić do tego, że nie wszyscy muszą nadążać za tym, co mi w głowie się roi, 
a roi się sporo - uwierzcie na słowo. 

Cóż, wracając do Niemca, tego samego, który z lufą na skroni nie poda ci swojego numeru konta, nawet gdybyś obiecał mu przelać milion Euro, nie poda, 
bo możesz okazać się Żydem i wtedy ...
No kur by zapiał, nie wiem do dzisiaj, 
co z tym kontem można zrobić... 
No chyba, że jest się pracownikiem banku...  
Od Rudiego nie wydobędziesz adresu e - maila,
poczty internetowej, że nie wspomnę 
o numerze telefonu... 
No, może gdyby się wkurzył, 
bo to przedstawiciel chodzącego spokoju, 
sprzedałby tobie numer buta, 
Wyjątkowo wtedy gdyby okazało się, że jesteś : 
Żydem, Amerykaninem rzecz jasna, Turkiem 
i Niemcem z zachodniej części Niemiec.
Polaków chyba lubi, bo mnie polubił haha..
:)

Mój znajomy nie płacił kartą nigdy i w żadnych warunkach. Nawet sobie nie zamówił, a proponowały mu berlińskie kasjerki tysiące razy. Śliniły się na prowizję, jak bokser na karmę


- Żydzi wiedzą wszystko. Śledzą każdy twój ruch. - 
Słuchałam, głową kiwałam ze zrozumieniem, ale swoje myślałam. Boi się Jude, to musiał im zajść za skórę.
Mój sześćdziesięcioletni znajomy był za młody na kolegów z hitlerjugend




Hitler jest tu nadal żywy, jak porządek i tradycja...

- Żydzi uciekali przed Hitlerem i jego armią - Kontynuował opanowanym tonem mój niemiecki rozmówca... Chyba myślał, że często wagarowałam, bo tak niestety wyglądam, jakbym szkoły nie kochała...
- Obiecał oczyścić Niemcy z tych bankierów żydowskich-
- To mu się akurat nie udało. Marzenia niestety mają to do siebie, że się nie spełniają - Zaśmiałam się tym razem głośno, pokazując palcem na wydruk z jego konta😁😆 
Hitler, w ostatnim czasie pojawiał się zbyt często w naszych rozmowach. Zaczynał mnie nawet męczyć. 
Był i nie miał zamiaru nas opuścić. Pojawiał się i znikał. Zaśpiewała bym, że mam na tym punkcie bzika...


Ale śpiewać nie potrafię...
Ewidentnie - kunus z drabiną wyrysowaną na ramieniu, to nie mój typ. Zresztą zawsze sądziłam, że mężczyźni z zarostem nad górną wargą mają popsute jedynki... 
Bez jedynek nie ma związku , nie ma pożądania...
Hitler na pewno miał braki w uzębieniu, bo inaczej nie nosiłby wąsa... 


- Powiem Ci jak to było... - Spojrzałam na Niemca. 
Nawet go polubiłam. Najważniejsze : 
Nie miał wąsów i miał żonę... Był bezpieczny, jak sex z gumką...


- Adolf, żeby ratować Niemcy z kryzysu po 
Pierwszej Wojnie Światowej nabrał kredytów 
w żydowskich bankach.  Plan był dobry. 
Sfinansował partię, zaraz po tym armię i .... 
Zrobił koło piór bankierom, przeganiając ich za ocean...-
- Chcesz powiedzieć, że ci, którzy mu udzielili wsparcia popłynęli za ocean -
- Albo pojechali do ...-
- Obozu - Pomyślałam, chyba głośno...
Emeryt spojrzał w moją stronę. Nie dodałam zaproszenia Hitlera do:

- No ale OSTATECZNIE, to my wojnę przegraliśmy.- Popatrzyłam się na niego chyba, jak na debila, bo spuścił wzrok na dół, jak uczniak. To było budujące. Robił to tak rzadko, w sensie popadał w zawstydzenie...
- Szkoda, że Berlina po wojnie nie widziałaś-
Wtrącił, jakby na usprawiedliwienie. 
-Poczdam do dzisiaj ma ruiny.  -



- Ty do Warszawy też nie zdążyłeś- Roześmiałam się rozbawiona kierunkiem , jaki obrała rozmowa.
- Ale w Świnoujściu jestem każdego roku... -

Tak ŚWINOUJŚCIE.... 
Mój znajomy jest jedynym, który tak pięknie wypowiada słowo od świni...


- Wojnę wygraliście, tylko w papierach macie inaczej. 
To chyba dla świętego spokoju! -
Dopiero po wypowiedzeniu tego słowa, zdałam sobie sprawę, że święty z Hitlerem pod rękę nie chodzili.

- Żydów w Niemczech nie pozostało wielu, więc kredytów też spłacać nie musieliście. -
- No tak, ale za to dzisiaj mamy Turków i Syryjczyków. Odnoszę wrażenie, że ich kobiety to w Berlinie rozmnażają się przez pączkowanie. Czwórka dzieci przy wózku, czwarte pod sercem-
- Będzie miał kto podatki płacić- Roześmiałam się rozbawiona... 
- Gdyby nie Bismarck -
- Co ty teraz chcesz od kanclerza?!-  



- Co ja mam ci powiedzieć  przyjacielu? - 
Uśmiechnęłam się do niego serdecznie. 
Wspominałam już, że bardzo lubię Niemców 
za ich otwartość? 
Nie???
To już wiecie...
- No wiesz: Kopalnie złota, zobowiązania, zapewnienia. Nie byliście, jak podli afrykanerzy ( angielscy kryminaliści, którzy zniewolili ludność afrykańską, na żądanie rządu angielskiego ) , ale dyplomatyczne zobowiązania pozostają...- 
Zobaczyłam to spojrzenie niemieckiego znajomego, wypełnione niezrozumieniem....
- No chyba nie sądzisz, że pani Merkel odwala charytatywną robotę ?- 
Wiedziałam, wiedziałam, że mnie wreszcie zrozumiał...
- A ty skąd niby tyle wiesz o naszym kanclerzu?- 
-Od Kapuścińskiego- 
Matko, niech nie patrzy już, jak na idiotkę. Przecież go nie zna. Polacy go też nie kojarzą... 
Był niepowtarzalny w tym co pisał...
...

Komentarze

  1. Interesująca konwersacja :)!!! Obawiam sie jednak, że w moim przypadku emocje wzięłyby górę ;)!!! Pozdrawiam serdecznie :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłoby tak źle. Im więcej człowiek rozmawia, tym więcej dowiaduje się o rozmówcy

      Usuń
  2. Ale podobno są trzy prawdy:)
    Historia jest o wiele bardziej skomplikowana...
    Bye! Texuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak ta trzecia, to podobno :) GÓWNO PRAWDA... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. co za rozmowa, ja nie miałabym cierpliwości!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hitler na pewno miał braki w uzębieniu, bo inaczej nie nosiłby wąsa... Uwielbiam twoj tok rozumowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To😁😁😁 bardziej z mojej obserwacji wynika💀😃

      Usuń
  6. To może nie na jeden raz ta rozmowa, ale lubię historię
    Nie zapomnę rosyjskiej delegacji. i naszego dialogu
    Chłopak miał delikatnie po dwudziestce, przemądrzały, ale miły, Marina po trzydziestce. W Polsce odbywały się obchody dotyczące zamordowanych oficerów, inteligencji polskiej w Katyniu. Temat sam się wkręcił na 👅 język, oczywiście bez żadnej agresji .
    Nie zapomnę mojego zaskoczenia, gdy ten młody stwierdził, że polskich oficerów zamordowali w Katyniu niemieccy gestapowcy
    - A co oni robili w Katyniu?-
    W miejsce odpowiedzi, usłyszałam ciszę... Zapytałam, bo przecież nie jest tajemnicą że rosyjskiej armii balu się wszyscy, a najbardziej jej nieprzewidywalności i barbarzyństwa

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa rozmowa ,nawet trochę Ci zazdroszczę-ja niestety nie mam z kim porozmawiać na takie tematy
    Co do Niemców- podobno nie byli oni ,tacy najgorsi dla nas ,Polaków.
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemcy to naród opanowany. Z racji wyższych dochodów ludzie mają wyrąbane na intelekt i wiedzę. Lubię Niemców za ich opanowanie i spokój nawet w sytuacjach mega awaryjnych, ale jak wspomniałam z racji portfela są o level wyżej.
      Przy tym są skromni i pełni szacunku....
      Mamy takie potęgi pisarskie jak Jasiennica i Kapuściński, że warto dowiedzieć się od nich czegoś interesującego
      Na ten przykład skąd we Wrocławiu krasnale, dlaczego Praga ocalał w czasie IIWOJNY ŚWIATOWEJ
      u skąd gotyk😆😁
      Jak tu Niemców nie kochać

      Usuń
  8. Zawsze czytam z zainteresowaniem, to co czytasz. I te wstawki obrazkowe - świetne.
    Uwielbiam Remarque'a. Aktualnie przypominam sobie po kolei wszystkie jego ksiązki, skonczyłam "Dom marzeń" i złapałam "Na zachodzie bez zmian". Najbardziej lubię chyba jednak "Czas życia i czas śmierci".

    OdpowiedzUsuń
  9. " Czas Życia i Czas śmierci" przypomnij mi czy to nie ta historia jeńców w obozie? On przyjeżdża pod płot i czeka, aż on wyjdzie, a ona aby przeżyć oddaje się w kantynie, w której pracuje...
    Remarque ma niesamowity styl pisania
    Jest w tym domieszką takiej dziwnej poezji

    OdpowiedzUsuń
  10. ..wciąż będę się powtarzała, ale czytam Cię z ogromną przyjemnością - jesteś niesamowita ❣️ ❣️ ❣️ ^^ ..rozmowa z obrazkami i muzyką jest po prostu kapitalna ❣️ 💚😊

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mi miło, gdy jesteś gdzieś w pobliżu AnSa

      Usuń
  11. Co nie oznacza, że jezyk niemiecki jest OHYDNY!
    A co do całości nigdy nie wiedziałam jak to było i jak będzie, dla mnie to kraj taki sam jak inny, do którego nigdy w życiu się nie wybiorę (chyba przez ten język). A w szkole uczą nas samych złych rzeczy, czy tak było? Nie wiadomo.. w końcu nie przeżyliśmy wojny.
    Ale dobrze po prostu obadać temat, jeśli ktoś ma taką możliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię język niemiecki. Jest dość prosty w konwersacji. Angielski mnie fascynuje
    Nawet próbowałam rozmawiać w tym 👅 języku, gdy byłam w Londynie, ale nie było było już takie proste
    Kapuściński dotykał trudnych tematów w swoich reportażach.
    Ludność afrykańska , to odważni wojownicy. Zostali upodleni i poniżeni przez chciwych kolonislistów. Niemcy i Anglia dorobili się majątków na Afryce
    Ci ludzie dzisiaj upominają się o swoje, jako azylanci w Niemczech i Anglii. Historia kołem się toczy...
    Dlaczego myślisz, że uczą złych rzeczy? Człowiek ma wolną wolę. Poznaje świat, zdobywa wiedzę i dokonuje wyborów pomiędzy niezasadną brednią, a czymś co się klei, ale najpierw warto sięgnąć do źródeł

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawa rozmowa, nie wiem czy miałabym do takiej cierpliwość. :D Zdanie o wąsie i uzębieniu Hitlera mnie rozbawiło. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak się buduje więzi międzynarodowe😁😆😃
    Kiedyś z Niemieckimi znajomi poszłam na strzelnicę
    Miałam sporo celnych" dych"
    Opowiadam o tym staruszce.
    - Mój Boże- Zaczyna
    - Dobrze , że to tyle lat po wojnie, bo byś nas wystrzelała- 😁😁😁😁

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa dyskusja. Super, że można dzięki takim rozmową poznać i taką wersję inną.. jeśli chodzi o ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie chodzi przecież o wojnę na poglądy, a raczej o przekazanie swojego punktu widzenia

      Usuń
  16. Niemcy... Mordowali miliony istnień ludzkich a do dzisiaj myślą, że są świętym narodem! Ok to co polecisz, żeby bliżej niż lekcje historii poznać Hitlera?

    OdpowiedzUsuń
  17. W rozmowie z Niemcem powiedziałam do czego prowadzi pazerność.
    Lata 20 Hitler wraz z partią potrzebują pieniędzy na partie
    Po dziś dzień wojna to najlepszy biznes dla przywódców
    Kredyty idą z żydowskich banków , na partie, na rząd na wojnę

    Niemcy wygrali, bo nie spłacali pożyczki czek , mieli zasobną armię i polityków z grubymi portfelami
    Nie napisałam, że popieram Hitlera
    Wystarczy się rozejrzeć, aby zobaczyć ile takich potworów zrodziła matka Ziemia
    Nie są winni ludzie
    Winni są politycy którzy imają się takich metod.
    Niemcy nie spłacili pożyczek, ale ludzie, cywile nie są winni wojnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Interesting conversation! LOL @ Hitler's missing teeth because he had a mustache!

    Happy Sunday!

    OdpowiedzUsuń

  19. Men with stubble have to hide something. Don't you think ???

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta riposta z Warszawą też przyszła mi jako pierwsza do głowy :D Nie wiem jak wyglądał Berlin, a Warszawę przecież budowali na nowo - mało brakło a stolica Polski byłaby przecież przeniesiona do Łodzi ;)
    Naprawdę w Niemczech wciąż nie lubi się Żydów, czy to po prostu zostało starszym ludziom? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz tutaj jest podobnie, jak u nas. We wschodniej części Berlina i Poczdamu zamieszkują ludzie i icg rodziny, które latami pozostawali odcięci od świata, jak Polacy za komuny. Nad murem wszystkiego pilnowała armia amerykańska, obserwując całość z helikoptera, dominowali tutaj Rosjanie i oczywiście armia niemiecka. To pokolenie wyrastało na kompleksach i niedostatkach, jak nasi rodzice. II Wojna Światowa , jej koniec zastał Poczdam i Berlin w ruinie. Niemcy skupiali się na własnych problemach finansowych. Ta nienawiść o niechęć do Żydów ma zupełnie inny wymiar, niż przypuszczamy. To raczej taki rodzaj zawiści, że to oni nadal są właścicielami najpotężniejszych banków i kierują poczynaniami finansowym świata.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie antysemityzm jest niezrozumiały. Nie wiem, ale to chyba trzeba się z tym urodzić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie również
    Ale tu chyba bardziej rozchodzi się o biznes niż rasę
    Gdyby Polacy potrafili tak sprawnie funkcjonować jak Żydzi, byłoby i w naszym kraju lepiej
    Ludzi można dzielić na mądrych i głupich, ale podział rasowy to już głupotą, więc głupców należy odseparować

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam paru znajomych Niemców na Facebooku, ale nie jesteśmy blisko, takich tematów nie śmiałabym z nimi poruszać. Zresztą jedyne, co nas łączy, to zamiłowanie do tej samej muzyki...
    Ty i Twój przyjaciel musicie być naprawdę blisko, skoro możecie pozwolić sobie na taką konwersację.

    OdpowiedzUsuń
  25. Może nie blisko, ale on lubi prowokować, a ja z natury jestem otwarta i szczera 👹
    Niemcy wcale nie szczycą się nazizmem i Hitlerem, to dla nich w gruncie rzeczy piętno.
    Wojna też z palca się nie wzięła
    To potężny biznes.
    W wojnie nie chodzi dzisiaj o terytorium a raczej o władzę i pieniądze
    Cały czas trwa modernizacja uzbrojenia.
    W czasie pokoju władza musi utrzymać armię i sfinansować najnowszy sprzęt bojowy
    Przeczytaj" Cień góry" Gregory David Robert, to o wojnie w Afganistanie. Pokazane jest tam oblicze Ameryki i Rosji...
    Wracając do mojego znajomego i jego małżonki to bardzo inteligentni ludzie, a takimi osobami można mówić i mówić

    OdpowiedzUsuń
  26. No, ja go akurat kojarzę, i to dobrze. Kapuścińskiego w sensie. Nie miałam wyjścia - studiowałam dziennikarstwo. :D
    Twoja rozmowa z kolegą jest mi bardzo znajoma. Ileż to razy rozmawiałam w podobnym tonie z cudzoziemcami za granicą, zdumiona ich ignorancją, i że tak wiele zależy od punktu siedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  27. To poznałaś go z pewnością głębiej, w sensie, Kapuścińskiego😘♥️
    Pisano o nim, że agent, że z SB współpracuje,a nikt nie zastanowił się ile on tematów przemycił w reportażach... Przecież kolonizator, taki jak Bismarck miał prawa, ale i obowiązki; Nakarmić, wykształcić, zapewnić służbę zdrowia i wykształcenie.
    W Londynie poznałam dziewczynę z Afryki. Studiowała w Paryżu, bo wcześniej w Afryce podlegała pod francuską jurysdykcję, ale Francuzi są nietolerancyjni i dziewczyna przeniosła się do Londynu. Tam przydzielono jej mieszkanie, uczelnie i skierowano do pracy.
    Azylanci w Niemczech są tak samo traktowani, jak owa Afrykańska znajoma..
    Tak, masz rację, ludzie nie interesują się wszędzie własną historią, chociaż są wyjątki od reguły.
    Przeczytałam w jednej z książek Jasienicy, że dawna Czechosłowacja za któregoś tam naszego Kazimierza( zabij mnie nie mam pojęcia którego) należała długo do Niemiec. Jasienica sugerował, jasno, że to z tego powodu nie padł tam żaden strzał w okresie II WOJNY ŚWIATOWEJ. Niemcy byli tam w posiadaniu wielu kamienic. Głupek by tylko strzelał do swojego
    Zapytałam o to znajomą Niemkę i o dziwo potwierdziła mi, że tak było faktycznie. Niemcy uważają Czechy tak za swoje, jak Putin Białoruś.

    OdpowiedzUsuń
  28. Na takie tematy trzeba mieć odpowiedni nastrój - przynajmniej ja tak mam. Bo są dni gdzie strasznie mnie to męczy i nie mam ochoty o tym mówić. Ale jak się nakręcę to mogę czytać, oglądać, rozmawiać. Mimo wszystko jednak ten skrawek historii jest dla mnie bardzo przytłaczający i nie wiem czy potrafiłabym się śmiać podczas takiej rozmowy. Chyba prędzej puściłyby mi nerwy i zaczęłabym krzyczeć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie była jakaś ciężka rozmowa, ot krótka wymiana poglądów, bo przecież każdy ma własne

      Usuń
  29. Hitler był złym człowiekiem, ale...nim wybuchła wojna ( o czym mało kto wspomina, albo i wie) zaproponował Żydom opuszczenie Europy i udanie się w swoje strony. Nie skorzystali, myśleli że mają kasę, władzę , są przebiegli nikt im nic nie zrobi. Okazało się inaczej. Mieli furtkę, ale w swej pysze z niej nie skorzystali. Znacie Kochani takie coś...Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha. To Przypowieści Salomona 16 ; 18 jak dobrze pamiętam. To samo zgubiło Hitlera i zgubi każdego kto nie ma w sobie odrobiny prawdziwej pokory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak było. Sytuacja nabrała innego wymiaru, gdy wojska Hitlera zaczęły odnosić sukcesy. Wojna zamieniła się w zbrodnię
      Niemcy mają tego świadomość
      Nawet za mordem idą ludzie...To przerażające

      Usuń
  30. Kocham Twoje szalone posty. Ale tym wąsem to mnie zagięłaś. Ja chyba cierpliwości bym nie miała do takiej rozmowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś w błędzie. Zrobiłabyś to lepiej ode mnie🌹♥️

      Usuń
  31. ja bym nie mogła tak rozmowy kulturalnie prowadzić na tematy żydowsko-wojenne od razu bym się wkurzyła i zaczęła bluzgać xd dlatego nie rozmawiam o tym, bo mnie trzęsie, ile wtedy się nienawiści działo...

    OdpowiedzUsuń
  32. Tu nie ma się na co wkurzać . ludzie nie są nie czemu winni.
    Wojna to czas kiedy po obu stronach frontu rosną sterty trupów
    Wszyscy na niej cierpią

    OdpowiedzUsuń
  33. Kocham Remarque'a ! Jego pióra znaczy się ;) a i Twoje testy lubię bardzo czytać, łączysz różne tematy i tworzysz spójną całość.

    OdpowiedzUsuń
  34. Cieszę się że mamy wspólnego ulubionego pisarza. 🥀🌷📇
    NAWET żałuję , że nie mam przy sobie jego książek, ale reportaże Kapuścińskie pewnie też przypadną Ci do gustu
    Lekką lekturą była jego podróż do Gruzji...

    OdpowiedzUsuń
  35. Hitler, Żydzi, II Wojna Światowa, to wszystko bardzo interesujące, ale czasami męczy już to przeciąganie szali, kto ma rację. Urodziłam się grubo po wojnie i nie znam żadnego Żyda. Idę sobie Włodawą, miastem, które przed wojną było zamieszkałe głównie przez Żydów i słyszę jak dwóch starszych panów wykrzykuje przekleństwa na Żydów, że złodzieje, że wszystko chcą rozgrabić itp. Włodawa jest promowane jako miasto trzech kultur, na ulicach rzeźby rabina, popa i księdza - znak włodawskiego ekumenizmu, z tym, że rabin ma uszkodzoną twarz. Mimo promowania pewnej kultury, Żydów miejscowi raczej nie lubią. Tak więc wojna dawno za nami, a antysemityzm ciągle widoczny, tylko pojąć nie mogę DLACZEGO? Dla mnie człowiek to człowiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemieckiego przyjaciela i mnie połączyła nic zrozumienia.
      Do II WOJNY ŚWIATOWEJ DOSZŁO BO Hitler pobrał kredyt w żydowskim banku na partię i na armię
      Taktyka była nędzna;
      Aby gonię spłacać pogonił ich że swojego kraju
      W tej rozmowie tematem nie był antysemityzm, co raczej dill Hitlera

      Usuń
    2. To całkiem odkrywcze wyjaśnienie pogromu Żydów, ale faktycznie, brzmi prawdopodobnie

      Usuń
    3. Żydzi są sprawną etnicznie grupą. Doskonale operują finansami, a każda wojna to jakiś tam dil

      Usuń
  36. Nie mogę pozbyć się z głowy zdjęcia tej świnki 🙈

    OdpowiedzUsuń
  37. Aż musiałam sobie na nią ponownie popatrzyć😆😆😆

    OdpowiedzUsuń
  38. Po upadku Powstania Warszawskiego, niemcy mordowali ludność na Woli, w budynkach krew płynęła po schodach strumieniami, dzieci wyrzucali przez okna, rozbijali im główki o mur. A to byli żołnierze wermachtu, wtedy pod koniec wojny brali do wojska 60-latków i 16-latków, zwykli niemcy. A Wy ich lubicie, albo i kochacie. Niedawno znany dziennikarz powiedział, że niemcy to NARÓD MORDERCÓW i miał rację. Ponadto rozkradli całą Polskę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz rację...
      Poznałam Niemca, który był jeńcem w Ślesinie , koło Konina. Miał 16 lat w tamtym czasie
      Słuchali Hitlera, partii, nie mając świadomości co robią
      " Dojczland, Dojczland über alles!"
      Powiedział do mnie,że w Polsce głód panowała w 45
      Zapytałam;
      -A co Ty w Polsce robiłeś?-
      Cóż ...
      Odpiwiedziałami
      cisza.
      O wszystkim można rozmawiać, ale bez agresji
      Dlaczego mam nie lubić Niemców?C
      Czy
      to coś rozwiąże?
      Wiesz dlaczego Bolesław Chrobry wygrał z Niemcami tyle bitew???
      Jego ojciec- MIESZKO I oddał go w niewolę jak ten miał chyba11 lat ( Jasienica)
      Po latach Niemka została żoną Bolesława.
      Nic się nie dowiesz o taktyce sąsiada jak go tylko znienawidzisz.
      To niczemu nie służy...
      Wiesz co zrobił Jakub Frank, bohater historii naszej Noblistki
      Olgi
      Tokarczuk, aby wkraść się w łaski naszego króla i przejąć kontrolę nad nimi i
      dworem???
      Zaprzyjaźnił się z nim

      II WOJNĘ ŚWIATOWĄ przegraliśmy , bo ogarnęła nami nienawiść( nic dziwnego) przez to akcje pochłonęły miliony młodych ludzi. Bez taktyki na wroga
      Nie piszę o miłości do Niemców. Ta rozmowa dotyczyła strategii Hitlera, pożyczył,pogonił nie oddał i taktyki obecnej kanclerz Niemiec, która przyjmuje azylantów. Przecież nie jest to działalność charytatywna???
      Cokolwiek mi zarzucasz, dziękuję ❤️, ale najpierw grzecznie poproszę o przeczytanie postu, ze zrozumieniem

      Za błędy uniżenie przepraszam

      Usuń
  39. w ciekawe rejony ta cała rozmowa zabrnęła :P

    OdpowiedzUsuń
  40. Mnie pochłonęła
    Niemcy są również zainteresowani naszym punktem widzenia

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciekawa kontrowersja. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeżeli mam być szczera to nie znoszę historii w szkolnym wydaniu. Ale tak z kimś porozmawiać o tym, poczytać jak kiedyś luzie żyli itd. to już inna sprawa. Czasami fajnie tak z kimś pogadać.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. O tak poczytać , jak najbardziej. Nauczyciel historii to bardzo wymagający zawód. Poprowadzić lekcję , żeby wszyscy zrozumieli, że jednak historia kołem się toczy i warto ją znać żeby uniknąć powtarzalności błędów..

    OdpowiedzUsuń
  44. Jest też trzecia prawda...wiadomo jaka :D

    OdpowiedzUsuń
  45. O prawdzie należy rozmawiać, bez rozmowy, to wiadomo 💀😁😁💣 pozostaje ta g prawda

    OdpowiedzUsuń
  46. Albo bym się roześmiała, albo zdenerwowała. ;)
    Sama pamiętam tylko, jak kiedyś w polsko-niemieckim towarzystwie koleżanka odezwała się, że jutro jest rocznica, jak na nas napadli: dwóch Niemców zero reakcji, a trzeci oznajmił, że to my napadliśmy na nich i do dziś nie wiem, czy to było na poważnie, bo facet wydawał się raczej ogarnięty. :)
    Podobno rozmowy z Rosjanami są ciekawe, ale nie próbowałam, za to słyszałam, jak pewna Rosjanka po obejrzeniu katowickiej wystawy historycznej uznała, że to było ciekawe, bo taka inna wersja historii. Z Ukraińcami to w ogóle lepiej uważać, bo można się pokłócić.
    Za to o Żydach to prędzej od Polaków słuchałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

BOŻE CIAŁO

IDEALNIE NIEIDEALNA, CAŁA JA TADAM🙈

ŚLEPY ARCHEOLOG